Ondernemerstraject: Praktisch Ondernemen

Om te slagen als zelfstandige, ondernemer moet je doelen stellen, beslissingen durven nemen en klanten hebben. Na het volgen van dit traject heb je een praktisch stappenplan die je onmiddellijk kan toepassen om van jouw onderneming een succesonderneming te maken.

#Ondernemers Traject: Praktisch Ondernemen

Je kan niet alles alleen, en dat hoeft ook niet. Als ondernemer heb je bepaalde skills, maar niet alle skills om een succesvol ondernemer te worden. Laat je in die zaken bijstaan door mede-ondernemers met elk hun vakgebied.

Het traject is​ 1 jaar begeleiding, ondersteuning en opvolging

Belangrijke pijlers zowel voor starters als ervaren ondernemers


✔ Misie, Visie & Strategie

✔ Ondernemersplan

✔ Doelen stellen

✔ Ondernemers Mindset

✔ Inzicht in jouw sterke capaciteiten

✔ Beslissingen durven maken

✔ Klanten werven

✔ Je boodschap duidelijk overbrengen

✔ Toepasbare (online) communicatiestrategie

✔ Verkoopgesprekken voeren

✔ Klanten behouden

Resultaat is een praktisch stappenplan die je onmiddellijk kan toepassen om van jouw onderneming een succesonderneming te maken.


Wat krijg je te zien:

Stap 1. Bewustwording

Waar wil je naar toe? Hoe is de huidige situatie? Wat is je strategie? Wat zijn de mogelijkheden? Welke keuzes maak je? Je kan niet alles alleen en dat moet je beseffen. Je kan wel van alles op de hoogte zijn. Wij bezorgen je inzichten waar je allemaal rekening mee dient te houden. Welke zaken je zelf kan en welke je eventueel kan uitbesteden. Om te slagen moet je als ondernemer doelen stellen. De eerste stap is bewust worden van wat er moet gebeuren om je doelen te bereiken. Hier gaan we tijdens de 3-daagse de eerste dag dieper op in.

Stap 2. Mindset

Het tweede belangrijke aspect om een succesvol ondernemer te worden is de juiste mindset. Niet alles zal van een leien dakje lopen. Als ondernemer is het belangrijk dat je durft beslissingen nemen en deze in vraag durft stellen. Zonder de juiste mindset maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Leer wat je kan toepassen en hoe je mindset als ondernemer je succes bepaalt.

Stap 3. Ken jezelf

Wat zijn je sterke en je zwakke punten als ondernemer. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Het is belangrijk dat je jezelf goed kent om succesvol te zijn als ondernemer. Via verschillende testen gaan we hier dieper op in.

Stap 4. Beslissingsmatrix

Durf beslissingen nemen die gebaseerd zijn op meer dan buikgevoel alleen. Tijdens de workshop geven we je de inzichten mee om sneller en concreter beslissingen te kunnen nemen aan de hand van een beslissingsmatrix. Veel factoren spelen mee in het maken van keuzes en beslissingen. Leer tijdens de 3-daagse hoe je sneller en doordachter keuzes maakt.

Stap 5. Hoe geraak ik aan nieuwe klanten

Als je net gestart bent, moet je natuurlijk die eerste klant weten te overtuigen. Ben je al even bezig, dan zijn nieuwe klanten altijd belangrijk om te blijven groeien. Wat kan je doen om nieuwe klanten aan te trekken en te overtuigen? Hoe ga je te werk? Tijdens de 3-daagse geven we je concrete praktische tips mee waar je onmiddellijk mee aan de slag kan om nieuwe klanten te bereiken en te overtuigen.

Stap 6. Hoe breng je je boodschap duidelijk over

Voor jou is het duidelijk wat je wil doen, maar is het ook duidelijk voor nieuwe mensen die nog niet weten wat je doet? Eén van de meest voorkomende denkfouten is dat als jij het begrijpt en je wil iets uitleggen, je ervan uitgaat dat de andere persoon reeds evenveel weet als jezelf. In deze workshop leren we ook hoe je jouw boodschap duidelijk overbrengt naar je doelgroep(en). Dit is belangrijk in zowel het offline verhaal als in het online verhaal.

Stap 7. Online Marketing Funnel - Online communicatie - Website

Hoe zorg je ervoor dat je online zichtbaar bent? Wat communiceer je allemaal online? Heb je een website nodig? Waar en hoe moet ik mij online gedragen? Tijdens de 3-daagse geven we je mee hoe de online communicatie werkt en hoe je hiermee aan de slag kan. We geven je mee waar je rekening mee moet houden en welke content je kan delen. Na de workshop zal je een online communicatiestrategie kunnen hanteren voor jouw onderneming.

Stap 8. Verkoop

Het verkoopsaspect. Hoe bepaal ik mijn verkoopprijzen? Hoe is de verhouding ten opzichte van mijn inkoopprijs en verkoopprijs. Wat wordt mijn salespitch? Hoe bepaal ik mijn missie - visie - strategie en zorg dat deze in mijn sales duidelijk is? Tijdens de workshop werken we aan het schrijven van scripts om meer te kunnen verkopen en sales pitches om jezelf in een notendop duidelijk voor te stellen op netwerkevenementen bijvoorbeeld.

Stap 9. Klanten behouden

Allemaal leuk en tof een eerste klant, maar hoe zorg je ervoor dat je klanten bij jou klant blijven. Hoe zorg je ervoor dat ze terugkeren en nog beter jouw onderneming voorstellen aan familie en vrienden. We geven je de inzichten en tools mee welke middelen en methodes er zijn om je klanten beter te behouden.

Stap 10. Praktische Workshops

Tijdens praktische workshops gaan we in verschillende aspecten van het ondernemen er dieper op in. Dit zijn workshop van 3 uur die steeds rond een bepaald thema meer praktische inzichten voorziet. Schrijf je hier in voor onze praktische workshops. Vraag aan Mario voor meer informatie.

Heb je interesse en wens je meer info?

Volg onze gratis introductieworkshop of volg één van onze gratis infosessie hierover:

Praktisch:

Ga van start!

Ja kan ieder moment van start gaan. Of je volgt de reeks die ingepland staat.

Telkens van 9u-17u30


Maak een afspraak voor een datum naar keuze


Locatie:

Officenter Aalst


Investering:

€ 2500 voor één jaar ondersteuning en begeleiding + de 3-daagse.

30% korting met KMO-Portefeuille

Een gans jaar volgen wij je op en kan je rekenen op maandelijkse ondersteuning, advies en begeleiding.

PS: Je geniet ook van een jaar extra korting bij onze WISL-Experts

Kan je niet wachten om van start te gaan?


Neem gerust contact met ons op

Klaar om te beginnen met praktisch ondernemen?

Ja, Ik heb interesse en wens meer informatie